طراحی لوگو در چوگان در منطقه 21 تهران

طراحی لوگو در چوگان

آیا به دنبال شرکتی مجرب و کارآمد و جهت خلق لوگو برندتان در چوگان هستید ؟

چوگان لوگو زیر نظر شرکت لوگوی چوگان بزرگترین وب سایت ارائه دهنده خدمات گرافیکی با بیش از 100 کارمند فعال در چوگان فعالیت می کند و قطعا لوگو شما با نظارت کامل از اتود بر روی کاغذ گرفته تا دیجیتالی کردن و تحویل در کنار شماست.09194828760 آقای عبدالهی

مراحل سفارش لوگو در چوگان

  1. رسم طرح شما در کاغذ
  2. با هماهنگی شما
  3. تبدیل به فایل گرافیکی
  4. بعد از تایید طرح اولیه

طراحی لوگو بدنسازی بادی لند در شرکت لوگوی چوگان

طراحی لوگو بادی لند برگرفته از نماد های بدنسازی یک کار بسیار شکیل و زیبا را خلق کرده ایم این لوگو از نماد کتیبل(دمبل) و همچنین صفحه هالتر و ترکیب آن با فونت بسیار زیبا تواسنه است هم نام لوگو و برند را با خوانایی بسیار زیبا به نمایش بذارد و هم مفهوم بدنسازی را تلفیق کرده باشد.

قیمت طراحی لوگو در چوگان

شرکت طاراحی لوگو در چوگان با ایجاد طرح های با کیفیت و قیمت رقابتی سعی در ایجاد جذب مشتریان بیشتر دارد

  1. لوگو ترکیبی 2.000.000 تومان
  2. لوگو تصویر 1.500.000 تومان
  3. لوگو تایپ 1.500.000 تومان
  1. طراحی لوگو بیمارستان در چوگان
  2. طراحی لوگو بدنسازی در چوگان
  3. طراح حرفه ای لوگو در چوگان

راهنمای گام به گام برای ساخت لوگوهای به یادماندنی

لوگو چیست ؟

لوگو یا لوگوتایپ (Logo) نمادی است که برای شناسایی و تمایز یک شرکت، سازمان، محصول یا برند به کار می رود. لوگوها به صورت تصویری یا گرافیکی طراحی می شوند و معمولاً شامل یک نماد، نشانه، نوشتار یا ترکیبی از آنها است.

هدف اصلی لوگو، شناسایی سریع و موثر برند یا سازمان مورد نظر در ذهن مخاطبان و مشتریان است. طراحی لوگو باید به صورت منحصر به فرد، قابل تشخیص و قابل به یاد آوردن باشد تا بتواند هویت برند را به طور کامل منعکس کند. لوگوها معمولاً از رنگ ها، فونت ها، شکل ها و المان های گرافیکی دیگر تشکیل می شوند. آنها برای استفاده در انواع رسانه ها و قالب ها مانند وبسایت ها، محصولات چاپی، تبلیغات، کارت های ویزیت و موارد دیگر طراحی می شوند.

طراحی یک لوگو نیازمند دقت و آگاهی از اصول طراحی گرافیکی، روانشناسی رنگ ها و شناخت مخاطبان هدف است. یک لوگو موفق باید مناسب با هویت و مقصود برند باشد و به طور کلی نمایندهٔ ارزش ها و فلسفهٔ مشترکی باشد که برند مورد نظر را نمایان می سازد.

ساختار یک لوگو شرکتی به چه صورت است ؟

ساختار یک لوگو شرکتی ممکن است متنوع باشد، اما در اکثر موارد شامل عناصر زیر است:

1. نماد یا آیکون: این قسمت لوگو شامل یک نماد یا آیکون منحصر به فرد است که معمولاً به صورت تصویری یا گرافیکی طراحی می شود. نماد می تواند نمایندهٔ مفهوم، ارزش ها، صنعت یا شناسایی شرکت باشد.
2. نوشتار: این بخش شامل نام شرکت یا برند است که به صورت خاص و منحصر به فرد نمایش داده می شود. نوشتار معمولاً با استفاده از فونت های مناسب و طراحی خاص انجام می شود.
3. رنگ ها: انتخاب رنگ ها در لوگو نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. رنگ ها می توانند هویت و شناسایی برند را تعیین کننده کنند و احساسات و ویژگی های خاصی را دریافت کننده منتقل کنند. به طور معمول، لوگو شرکتی حداکثر از چند رنگ استفاده می کند تا ظاهری یکپارچه داشته باشد.
4. ترکیب و طرح: ترکیب صحیح عناصر مختلف لوگو، از جمله نماد، نوشتار و رنگ ها، برای ایجاد یک طرح هماهنگ و ظاهری متوازن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طراحی لوگو باید ساده، قابل خواندن و قابل تشخیص باشد و در عین حال اصالت و خلاقیت را نشان دهد.
ترکیب این عناصر به یکدیگر و همچنین تطبیق آنها با هویت و مقصود شرکت، نقش کلیدی در ساختار لوگو دارد. در نهایت، یک لو گو شرکتی موفق باید قابل تشخیص، خاص و قدرتمند باشد و بتواند شناخت برند را تقویت کند.

انواع لوگو ها بر کسب و کار ها

لوگوها برای انواع کسب و کارها و سازمان ها واجب و مهم هستند. این شامل موارد زیر است:

  1. شناسایی برند: لوگو به عنوان شناخته شدن برند در بازار و جدا از رقبا، نقش اساسی را ایفا می کند. با استفاده از لوگو، مشتریان و مخاطبان به سرعت برند را تشخیص می دهند و آن را از بقیه محصولات یا سرویس ها تمیز می کنند.
  2. ایجاد هویت برند: لوگو به عنوان نماد و عنصر اصلی هویت برند، ارزش ها، فلسفه و مقصد شرکت را نشان می دهد. با طراحی درست و موثر، لوگو می تواند شخصیت و شناخت برند را برای مشتریان و مخاطبان بیان کند و با آنها ارتباط برقرار کند.
  3. تبلیغات و بازاریابی: لوگو به عنوان یک عنصر بصری چشمگیر، در تبلیغات و بازاریابی بسیار موثر است. از طریق لوگو، برند به طور مداوم و هماهنگ در انواع رسانه ها و محصولات چاپی معرفی و تبلیغ می شود و شناخت برند را تقویت می کند.
  4. اعتمادسازی: یک لوگو حرفه ای و خوش طراحی، اعتماد مشتریان و مخاطبان را به برند افزایش می دهد. هنگامی که یک شرکت یا سازمان لوگوی منحصر به فرد و شناخته شده دارد، مشتریان به طور طبیعی به آن اعتماد بیشتری پیدا می کنند.
  5. تمایز از رقبا: بازارهای پررونق و رقابتی، بستری را برای وجود رقبا و محصولات مشابه فراه م می کنند. یک لوگو منحصر به فرد و خاص، برند را از رقبا تمایز می دهد و به عنوان یک عامل تصمیم گیری برای مشتریان عمل می کند.
  6. بنابراین، برای انواع کسب و کارها و سازمان ها، امر ضروری است تا یک لوگو حرفه ای و جذاب داشته باشند تا به هویت برند، بازاریابی، تبلیغات و شناسایی در بازار کمک کند.

هزینه طراحی لوگو در چوگان چقدر است ؟

هزینه طراحی لوگو ممکن است بسته به عوامل مختلفی مانند سطح پیچیدگی طرح، محبوبیت و تجربه طراح، مدت زمان لازم برای طراحی و سایر عوامل متغیر، متفاوت باشد. همچنین، هزینه طراحی لوگو ممکن است در هر شهر یا منطقه از کشور نیز متفاوت باشد.

بنابراین، برای دانستن هزینه طراحی لوگو در چوگان، بهتر است با طراحان گرافیک محلی یا آژانس های تبلیغاتی در چوگان تماس بگیرید. آنها می توانند به شما اطلاعات دقیق تری درباره قیمت ها و هزینه ها در این منطقه بدهند و با توجه به نیازها و بودجه ی شما، یک پیشنهاد قیمت دقیق تر ارائه کنند.

طراحی لوگو در چوگان در منطقه 21 تهران

طراحی انحصاری لوگو یا آرم یکی از مهمترین اقدامات برای شروع یک کسب و کار است.

به همان اندازه که نام شرکت یا کسب و کارتان اهمیت دارد، طراحی لوگوی شایسته و البته زیبا و ماندگار به تبیین هویت برند شما کمک شایانی می کند.

طراحی لوگو در چوگان با به کار گیری بیش از 9000 گرافیست متخصص و هنرمند ، بر گزاری دوره های آنلاین طراحی گرافیکی منجمله طراحی لوگو، دیتا ماینینگ پیشرفته از سابقه گرافیست، نظرات و امتیازات شما کاربران گرامی و مدیریتی ویژه توانسته است تا با کمترین هزینه ممکن، ایده آل ترین ایده، هنر و تخصص در طراحی لوگو را برایتان به ارمغان بیاورد.

کافی است در وب سایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی لوگو خود را ثبت نمایید تا در کمتر از چهار دقیقه مشاوره دریافت نمایید و به شما اعلام هزینه شود تا راحت تصمیم گیری بفرمایید.

ثبت سفارش طراحی لوگو

نمونه لوگو در چوگان

شما مختار هستید بر اساس سلیقه خودتان و بر اساس مشاوره ای که از ما دریافت می کنید یکی از انواع لوگو های زیر را انتخاب نمایید

لوگوی تصویری

( لوگوی نمادین یا سمبولیک)

لوگوی تصویری شامل یک تصویر می باشد که سمبل کسب و کار می باشد و نماینده انتقال واضح یا انتقال انتضاعی (به سلیقه شما)کسب و کارتان می باشد.

برای مشاهده هزینه های طراحی لوگوی تصویری کلیک نمائید

لوگو تایپ

(لوگو نوشتاری یا word mark)

آرم نوشتاری شامل نام کسب و کار می باشد که می تواند از فونت های مختلف دستی یا کامپیوتری استفاده شود

برای مشاهده هزینه های طراحی لوگو تایپ کلیک نمائید

لوگوی ترکیبی

(ترکیبی از لوگوتایپ و لوگوی تصویری)

لوگوی ترکیبی شامل لوگوی نمادین و لوگو تایپ می باشد. در این حالت لوگو تایپ به انتقال مفاهیم لوگوی تصویری کمک می کند

لوگوی لترمارک

لوگوی لترمارک یا مونوگرام:

لوگوی لتر مارک با استفاده از حرف اول نام شرکت یا …. طراحی می شود و برای برند های بزرگ مناسب می باشد

ضوابط طراحی لوگو ها :

مطمئنا اصول و استاندارد های طراحی لوگو می بایست رعایت شود که در این راستا برای شفاف سازی ذهن شما برخی از موارد را در لیست زیر محیا نمودیم:

سادگی طراحی لوگو:

هرچه لوگو ساده تر باشد بهتر در ذهن ها ماندگار می شود و درک مخاطبین شما بیشتر خواهد شد.

انتقال مفاهیم توسط لوگو:

حفظ سادگی در کنار تسهیل انتقال مفهوم و مقصود لوگو را، در هنر و ایده پردازی گرافیست ها می توانیم جستجو کنیم .

مقیاس پذیری لوگو:

وقتی لوگو را کوچک می کنیم، جزئیات آن حذف نشود.به عبارتی شامل جزئیاتی نباشد که مانع کوچک کردن لوگو شود.

مرتبط بودن طراحی لوگو:

ما گرافیست ها را هنرمندانی می دانیم که وظیفه ایده پردازی مرتبط با کسب و کار شما را دارند.

قوانین رنگ در طراحی لوگو:

در موقعیت سیاه و سفید یا تک رنگ هم باید بتواند کارایی داشته باشد و همنیطور لوگو می بایست با کمتر از رنگ طراحی شود .

قوانین ثبت در طراحی لوگو:

طراحی لوگو باید با قوانین ثبت علائم تجاری منطبق باشد.مثلا لوگو نباید از تلفیق چند لوگو دیگر طراحی شود.

کافی است در وب سایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی لوگو خود را ثبت نمایید تا در کمتر از چهار دقیقه مشاوره دریافت نمایید و به شما اعلام هزینه شود تا راحت تصمیم گیری بفرمایید.

ثبت سفارش طراحی لوگو در چوگان

برای مشاهده هزینه های طراحی لوگو کلیک نمائید

زبان های طراحی لوگو:

  1. طراحی لوگو تایپ فارسی
  2. طراحی لوگو تایپ انگلیسی
  3. طراحی لوگو تایپ فارسی/انگیسی
  4. طراحی لوگو تایپ فرانسه
  5. طراحی لوگو تایپ ترکی
  6. طراحی لوگو تایپ عربی
  7. طراحی لوگو تایپ روسی
  8. طراحی لوگو تایپ آلمانی
  9. طراحی لوگو تایپ اسپانیایی

طراحی لوگو برای کسب و کارهای زیر در چوگان انجام می شود:

طراحی لوگوی صنایع غذایی، صنعتی، صنایع دستی، صرافی، قنادی، قهوه، قرآنی، ورزشی، فوتبالی، عکاسی، اینستاگرام، تلگرام، هیئت، هنری،هواپیمایی، خیاطی، خودرو، خودکار، خشکبار، خیریه، خبری، حسابداری، جواهرات، جشنواره، شخصی، شرکت، شیرینی فروشی، لباس، آنلاین،نشریه ، نظامی، مذهبی، مدرسه، کشاورزی، کامپیوتر، کابینت، گردشگری، ظروف، زعفران، رستوران، روانشناسی و غیره

نرم افزارهای طراحی لوگو در شرکت لوگوی چوگان: (بعد از اتود زنی)

  1. کورل
  2. ایلاستریتور
  3. ایندیزاین
  4. فتوشاپ

ثبت برند یا لوگو یا آرم در چوگان:

چنانچه بخواهید لوگو تایپ فارسی یا زبان خارجی یا لوگوی تصویری خود را در اداره ثبت علائم تجاری ثبت نمایید، امکان ثبت آن توسط وکیل طراحی لوگو در چوگان محیا می باشد.

گارانتی طراحی لوگو:

ما خود را ملزم به جلب رضایت شما از اتودهایی که به شما می دهیم، می دانیم و ادامه طراحی لوگو منوط به انتخاب اتود اولیه لوگو می باشد و حداقل تا سه بار ادیت هایی نهایی درخواستی شما را بدون افزایش هزینه اعمال خواهیم نمود.

استان های تحت پوشش برای طراحی لوگو:

طراحی لوگو در استان های چوگان،اصفهان، شیراز، خراسان(مشهد)، تبریز و غیره

کافی است در وب سایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی لوگو خود را ثبت نمایید تا در کمتر از چهار دقیقه مشاوره دریافت نمایید و به شما اعلام هزینه شود تا راحت تصمیم گیری بفرمایید.

آموزش طراحی لوگو در چوگان

حتما قبل از شروع آموزش در انتهای صفحه ایمیل خود را وارد کنید تا فایل های مورد نیاز برای تمریــــــــــــــــــــن شما ارسال شود!

ویدیوهای اصلی دوره شامل ۳ بخش است که اگر کمی اسکرول کنید و پایین تر بروید آن را مشاهده می کنید!

نتیجه این آموزش طراحی لوگو در چوگان:

ما در این آموزش قصد داریم به اصول طراحی لوگو و آرم بپردازیم نه اینکه صرفاً به شما یاد دهیم چند لوگو آماده را باز طراحی کنید.

آموزش طراحی لوگو و آرم یا نشانه را بر این اساس تهیه کردیم که درنهایت شما به این سطح برسید که، بتوانید خودتان ایده بدهید بر اساس اصول طراحی لوگو و آرم اتود بزنید و درنهایت ایدۀ لوگو خود را در نرم افزار پیاده سازی کنید و به یک لوگو دیزاینر حرفه ای تبدیل شوید.

در این آموزش شما یاد میگیرید:

  1. چطور ایده پردازی کنید
  2. ایده های لوگو برای شغل های متفاوت را کجا بگیریم
  3. جطور چند سبک بازار پسند از لوگوی تصویری را اتود بزنم و بعد اجرا کنیم
  4. چطور لوگوی نوشتاری فارسی را ایجاد کنیم

هر شغل و کسب وکار و برند موفق باید یک لوگو و آرم داشته باشد و هیچ کسب وکاری بدون لوگو کامل نیست با بررسی برندها و شغل های بزرگ، معروف و موفق می توان به صدق این موضوع پی برد.

در آموزش طراحی لوگو به موضوعاتی که برای طراحی یک لوگو خوب، (برای مشتری و یا کسب وکار خودتان) نیاز دارید، پرداخته شده. همه اطلاعاتی که لازم دارید تا یک لوگو حرفه ای طراحی کنید، آموزش داده شده.

از تعاریف هویت برند و مشخصات یک لوگو عالی و حرفه ای تا چگونگی تصمیمات صحیح در پروسه ی طراحی لوگو با فوتوشاپ، کورل یا ایلوستریتور و راهنمایی در ایجاد یک لوگو بی نقص در کنارتان هستیم.

ما آموزش طراحی لوگو در چوگان را در سه بخش تهیه کردیم که:

  1. در بخش اول به توضیح کلی لوگو می پردازیم تا بدانیم لوگو چیست و یک لوگو خوب باید چه مشخصاتی داشته باشد و اصول طراحی لوگو و آرم چیست و با انواع لوگو آشنا شویم.
  2. در بخش دوم به آموزش پیاده سازی لوگو نوشتاری می پردازیم و با انواع لوگو نوشتاری آشنا می شویم و اصول طراحی لوگو نوشتاری را می آموزیم و یاد می گیریم که یک لوگو نوشتاری خوب چه خصوصیاتی باید داشته باشد.
  3. در بخش سوم به آموزش پیاده سازی لوگو تصویری می پردازیم و با انواع لوگو تصویری آشنا می شویم و قوانین اصول طراحی لوگو تصویری را یاد می گیریم و درنهایت به نحوهٔ پیاده سازی لوگو تصویری می پردازیم.

حتما قبل از شروع آموزش در انتهای صفحه ایمیل خود را وارد کنید تا فایل های مورد نیاز برای تمریــــــــــــــــــــن شما ارسال شود!

ویدیوهای اصلی دوره شامل ۳ بخش است که پایین آن را مشاهده می کنید!

پارت اول آموزش:

اصول و مبانی تخصصی طراحی لوگو فارسی

پارت دوم آموزش:

نحوه طراحی دستی و پیاده سازی لوگو تصویری

پارت سوم آموزش:

طراحی اصولی لوگو نوشتاری فارسی (لوگوتایپ) پیاده سازی بر روی کاغد و اجرا در نرم افزار ایلوستریتور

آموزش طراحی لوگو با دست

هدف ما از تهیه این آموزش این است که، چه شما صاحب شغل خودتان هستید و یا یک طراح و دیزاینر هستید، دست آورد شما بعد از دیدن این آموزش این باشد که، بتوانید لوگو منحصربه فرد و حرفه ای خودتان را طراحی کنید. و بتوانید تفاوت یک لوگو واقعی و خوب را از بقیه لوگوها تشخیص دهید.آموزش طراحی لوگو در چوگان

اصول طراحی لوگو

احتمالاً شما در سطح وب آموزش های بسیار زیاد و گوناگونی را در مورد طراحی لوگو با فوتوشاپ، کورل یا ایلوستریتور مشاهده کرده اید که بعد از دیدن اکثر آنها، شما فقط می توانید آن لوگوهایی که طراحی آن را در آموزش یاد گرفته اید، طراحی کنید. اما ما این آموزش را طراحی کرده ایم تا، شمارا به یک طراح لوگو حرفه ای تبدیل کنیم. نه صرفاً آموزش چند نمونه لوگو را به شما یاد دهیم.

  1. ما در این آموزش طراحی لوگو به شما می آموزیم که، چطور ایده بدهید، چطور ایده خود را بر اساس اصول طراحی لوگو و آرم طراحی کنید و درنهایت چطور لوگو خود را در نرم افزار پیاده سازی کنید.
  2. مهم ترین بخش طراحی لوگو با فوتوشاپ، کورل یا ایلوستریتور بخش ایده پردازی و اتود زدن و طراحی لوگو با دست و روی کاغذ است. هدف ما در این آموزش این است که، شما در طراحی لوگو با دست حرفه ای شوید.
  3. در این آموزش شما یاد می گیرید، چطور ایده های خود را به لوگو تبدیل کنید و شمارا به یک موتور تولید ایده به لوگو تبدیل می کنیم.
  4. وقتی شما یک لوگو را بر اساس اصول طراحی لوگو و آرم پیاده کنید، و برای هر جزء لوگو منطق و دلیل اصولی داشته باشید، این یک لوگو قابل قبول و قابل دفاع خواهد بود.
  5. یعنی شما باید درنهایت، ساعت ها حرف برای دفاع کردن از لوگو خود و دلایل اصولی برای هر جزء طراحی لوگو خود داشته باشید. و این ویژگی یک طراح لوگو حرفه ای است که، به خوبی و با اصول و منطق می تواند از لوگو خود دفاع کند.

یک لوگو حرفه ای باید قابل دفاع باشد

طراحی لوگو با دست

برای اینکه بتوانید یک لوگو حرفه ای خلق کنید، ابتدا باید چند ایده خوب بدهید و بعد ایده های خود را اصطلاحاً بپزید و آنها را تبدیل به لوگو کنید. که این امر مستلزم این است که، اول شما بدانید

  1. لوگو یا آرم یا نشانه چیست؟
  2. و به چه چیزی لوگو میگویند؟
  3. و لوگو باید بر چه اساسی طراحی شود؟

اهمیت داشتن لوگو

مهم ترین نکته در آموزش طراحی لوگو این است که، ابتدا شما از اهمیت لوگو و دلیل نیاز یک کسب وکار به لوگو آگاه باشید و بدانید یک کسب وکار اصلاً چرا نیاز به لوگو دارد؟ و چرا باید لوگوی منحصربه فرد و فوق العاده ای داشته باشد؟

قطعاً اطلاعات و مشخصات شغلی که قرار است برای آن لوگو یا آرم طراحی کنید، تعیین کننده ایده های شما برای اجرای لوگو است. یعنی شما ابتدا باید بدانید برای چه کار و شغلی می خواهید نشانه طراحی کنید و مشخصات، هدف و محصولات یا خدماتی که آن شغل ارائه می کند چیست؟ و اطلاعات کافی در مورد آن را جمع آوری کنید

در این آموزش طراحی لوگو آرم یا نشانه ما به شما سبک هایی از لوگو را آموزش می دهیم که، به راحتی می توانید با پیاده کردن ایده های خود در این سبک ها لوگوهای خوب طراحی کنید.

البته این آموزش طراحی لوگو زیر مجموعه ای از آموزش (لوگوهایی که پول سازند) چوگان است و در این آموزش طراحی لوگو، به کلیات آموزش طراحی لوگو با فوتوشاپ، کورل یا ایلوستریتور می پردازیم

  1. طراحی لوگو
  2. اصول طراحی لوگو و آرم
  3. پیدایش لوگو

برای اینکه با مفهوم کلی و کارایی لوگو یا آرم یا نشانه بیشتر آشنا شویم، و بدانیم لوگو چیست؟ و چه کارایی هایی دارد؟ و اصلاً چرا هر شغل باید نشانه داشته باشد؟ و اینکه لوگو چه تأثیری در روند رشد شغل دارد؟ باید ابتدا بدانیم،

  1. آرم یا نشانه چه موقع و از کجا به وجود آمد؟
  2. و اصلاً چرا هر شغل نیاز به آرم دارد؟
  3. و لوگو برای چه نیازی به وجود آمده است؟

برای پاسخ به این سؤالات باید به سال های ۱۷۶۰ میلادی تا ۱۸۶۰ میلادی برگردیم.

در بین سال های ۱۷۶۰ تا ۱۸۶۰ میلادی که انقلاب صنعتی به وجود آمد، به طور مثال در آمریکا تولیدکنندگان افزایش پیدا کردند و شروع به تولید کالاهای جدید کردند و تنوع بین محصولات افزایش یافت و همین طور تنوع بین کیفیت محصولات هم بیشتر شد و تولیدکنندگان برای اینکه بتوانند محصولات خودشان را برای خریداران بین کالاهای دیگر موجود در بازار مشخص کنند، این ایده را به وجود آوردند که، هر تولیدکننده امضای خود را روی بسته بندی کالاهای خود درج کند تا مشخص شود که، کدام محصول برای کدام شرکت تولیدکننده است.

و ازآن پس هر شرکت امضای مخصوص خودش را یا نشانه ای روی کالاهایش درج می کرد. و این گونه بود که آرم یا نشانه به وجود آمد.

آرم ازاین رو به وجود آمد که، کالاها بین تنوع محصولات مشابه شناخته شوند و برای این نیاز به وجود آمد که، تولیدکنندگان بتوانند تمایز محصولات و کالاهای خود رابین دیگر کالاها نشان بدهند و به این وسیله به گونه ای خود را معرفی کنند و بتوانند محصولات خودشان را در ذهن مردم ماندگار کنند.

و ازاین رو نشانه یا آرمی که روی محصولاتشان درج می کردند، معرفی برند و محصولات آن شرکت تولیدکننده بود و باید نشانه هر شرکت، محصولات و خدماتشان را به خوبی نمایش می داد. و آرم هر شرکت بتواند ویژگی آن محصول را عنوان کند. و چون رقابت بین محصولات مشابه شرکت ها به وجود آمده بود،

هر تولیدکننده برای اینکه فروش خود را بالاتر ببرد، باید روی معرفی محصولات خود بین مردم کار می کرد و به وسیلهٔ لوگو و آرم مخصوص خود، محصولاتش را در ذهن ها ماندگار می کرد. و کیفیت محصولاتش را به وسیلهٔ همان لوگو و نشانه در ذهن مخاطب حک می کرد.

اهمیت داشتن لوگو خوب اینجا پدیدار شد که، هر شرکت که لوگوی به یادماندنی تری داشته باشد، متقابلاً فروش بیشتری هم خواهد داشت. و لوگو هر شرکت، معرف شخصیت و ویژگی آن شرکت است.

و به نوعی می توان گفت لوگو، چهرهٔ هر شغل است و اولین چیزی که باعث می شود مردم محصولی را به یاد بیاورند، لوگو آن شرکت است که در ذهن مخاطب حک شده باشد. و بر این اساس لوگو هر شغل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. و هزینه کردن برای یک لوگو خوب عاقلانه ترین کار برای یک شغل است تا بتواند هم در ذهن مردم ماندگار شود و متقابلاً فروش محصولاتش را افزایش دهد.

مهم ترین ویژگی یک لوگو خوب ماندگاری در ذهن و به یادآوردن آن لوگو است و آن لوگو باید به خوبی بتواند چهرهٔ شغل شمارا نمایش دهد و مهم ترین کار یک دیزاینر و طراح لوگو این است که بتواند چهرهٔ شغل شمارا به خوبی طراحی کند.

این موضوعات مسائل کلی درباره لوگو آرم یا نشانه است در ادامه دربارهٔ جزییات و اصول طراحی لوگو و آرم بیشتر توضیح خواهیم

باید در عین سادگی و با مفهوم بودن بتواند در ذهن ماندگار شود این مسئله بسیار مهمی است.

ساده باشه اما ساده لوحانه نه!

چهرهٔ شغل

موضوع چهرهٔ شغل مسئلهٔ بسیار حائز اهمیتی است. یک دیزاینر هنگام طراحی لوگو با دست باید به این موضوع حتماً توجه و دقت داشته باشد چون در طراحی لوگو با فوتوشاپ، کورل یا ایلوستریتور هر رنگ یک مفهوم و هر شکل یک نماد و هر فونت یک سبک خاص را به بیننده القا می کند.

و خیلی مسائل دیگر که حتماً باید به آنها توجه شود و یک لوگو دیزاینر باید آشنایی کامل و علم کامل همهٔ این موارد را داشته باشد. تا بتواند چهرهٔ شغل را به بهترین نحو ممکن نمایش دهد.

البته شاید برای طراحی لوگو کارفرما هم نظراتی برای لوگو خود داشته باشد که بخواهد در طراحی شما اعمال کند، اما مسئلهٔ مهم اینجاست که شما باید نظرات کارفرما را بشنوید اما، شاید همهٔ آنها قابل اجرا نباشد و شما که یک طراح و دیزاینر حرفه ای لوگو هستید، باید علم کافی برای توضیح و توجیه کارفرما داشته باشید تا آنها را متقاعد کنید که طراحی شما حول محور دانش و علم طراحی لوگو با فوتوشاپ، کورل یا ایلوستریتور انجام می شود و همهٔ اینها را با دلیل و برای رشد و پیشرفت آن کسب وکار بکار می برید.

به طور مثال وقتی برای یک بانک بخواهید لوگو طراحی کنید و کارفرما بخواهد که لوگو را به رنگ قرمز و زمینهٔ مشکی برایش طراحی کنید این نکته اصلاً قابل قبول نیست و شما باید او را توجیه کنید که رنگ قرمز برای لوگو بانک در ذهن مخاطب بی اعتمادی القا می کند و امکان اینکه ۳۰ درصد از کسانی که از طریق لوگو با آن بانک آشنا می شوند، به آن بانک اعتماد نکنند، بسیار زیاد است.

آن هم فقط به خاطر رنگی که انتخاب شده!

و با توضیحات منطقی و علمی خود به کارفرما ثابت کنید که در این کار متخصص هستید. حتی اگر با نپذیرفتن نظرات کارفرما آن پروژه را از دست بدهید، اما برای خود اعتبار بر جا گذاشته اید و اگر آن کارفرما پروژه طراحی لوگو را به شما ندهد، درنهایت اعتبار و تخصص خود را به او ثابت کرده اید و امکان این موضوع که همان کارفرما برای شما مشتری جذب کند و شمارا معرفی کند بسیار زیاد است.

چون شما تخصص و علم خود را در ذهن او ثابت کرده اید و اگر کسی به دنبال یک طراح لوگو متخصص باشد، احتمال اینکه همان کارفرما شمارا معرفی کند، زیاد است و شکی در آن نیست.
پس از بیان علم طراحی لوگو خود ترسی نداشته باشید.

و با اعتمادبه نفس از علم خود دفاع کنید و اگر هم درنهایت با توضیحات شما کارفرما بر اجرای نظر خود پافشاری داشت، حداقل شما مشاوره خود را به عنوان یک متخصص داده اید و به او گفته اید که نظراتش بر اساس علم آموزش طراحی لوگو صحیح نیست.
و این موضوع از شما صلب مسئولیت شده است و برای نتیجهٔ کار مسئله ای بر دوش شما نخواهد بود و مسئولیت اجرای طرح بر دوش کارفرماست.

اینجاست که موضوع دفاع از لوگو اهمیت خود را نشان می دهد. وقتی میگوییم یک دیزاینر باید لوگویی طراحی کند، که بتواند با دلیل و علم آموزش طراحی لوگو از طرح خود دفاع کند و برای هر جزء لوگو توضیح و دلیل داشته باشد، منظور این است و وظیفهٔ یک دیزاینر و طراح لوگو این است که بتواند به کارفرما مشاوره خوبی درزمینهٔ نشانه اش به او بدهد و مثل یک دوست دلسوز و دانا درزمینهٔ آموزش طراحی لوگو برای رشد آن کسب وکار به آنها مشاوره دهد.

همانقدر که چهره شما در زمان یادآوری شما مهم است, همان اندازه لوگوی شما برای شغل شما حیاتی است

آموزش طراحی لوگو با دست در چوگان

برای اینکه بدانیم لوگو چیست؟ ابتدا باید بدانیم لوگو چه چیزهایی نیست؟ یعنی چه طرح هایی را نمی توان گفت لوگو و به عنوان لوگو معرفی کرد. به طور مثال

  1. کشیدن چند خط کنار هم بدون اصول طراحی لوگو و آرم ( اصطلاحاً خط خطی) لوگو نیست!
  2. ترکیب چند شکل هندسی مثل مربع و مثلث و دایره کنار هم لوگو نیست!
  3. دانلود عکس از گوگل و به عنوان آرم شرکت چاپ کردن روی محصول لوگو نیست!
  4. کپی کردن لوگو رقبا به عنوان آرم خود لوگو نیست!
  5. اصولاً هر شکل یا فونتی که فی البداهه طراحی می کنید و از طرح خود خوشتان می آید لوگو نیست!

پس به هر طرح که می بینید نمی توان گفت لوگو! به طرح هایی لوگو می توان گفت، که بر اساس فرمول و اصول طراحی لوگو و آرم و دانش آموزش طراح لوگو طراحی شده باشند و روی جزء جزء طرح تأمل شده باشد و هر جزء رنگ و فونت و آبجکت بنا به دلیلی و به شیوهٔ اصولی طراحی شده باشد.

نه اینکه صرفاً یک عکس آماده یا چند شکل هندسی یا یک متن زیبا یا کپی کردن را به عنوان لوگو معرفی کرد.

و هر چیز غیراصولی را نباید به عنوان لوگو پذیرفت.

این حداقل کاری است که یک طراح حرفه ای به آن واقف است و کسی که دانش آموزش طراحی لوگو داشته باشد با یک نگاه متوجه غیراصولی بودن طرح می شود.

یک فرمول تخصصی برای خلق یک لوگو حرفه ای

با یک بررسی ساده میشه متوجه شد که لوگو دیزاینر ها بازار بسیار خوبی در ایران دارند.

یک لوگو دیزاینر حرفه ای میداند که ایجاد لوگو بر مبنای حس و روحیه درونی را لوگو آرت میگویند و بازار این را نمیپسندد, پس برای لوگو دیزاینر شدن باید بر مبنای قوانین طراحی لوگو پیش رفت نه احساسات درونی

طراحی لوگو با کورل یا فتوشاپ در چوگان

راز فرمول مخفی

در طی سال هایی که در حوضهٔ دیزاین و طراحی و آموزش طراحی لوگو فعالیت داشتم، به این فرمول مهم دست یافتم و مورداستفاده قراردادم و هم خودم و هم هنرجوها برای طراحی های لوگو از این فرمول استفاده کردیم، نتیجهٔ بسیار مطلوبی گرفتیم و هر لوگویی که بر اساس این فرمول طراحی شده نتیجهٔ مطلوب و فوق العاده ای به همراه داشته.

اگر می خواهید لوگو خوب و قابل قبولی طراحی کنید، باید این فرمول را پیاده کنید و نتیجهٔ کار را مشاهده کنید.

راز فرمول ۲، ۵، ۱۰ چیست

عدد ۲ در این فرمول به این معنی است که برای طراحی یک لوگو خوب ابتدا باید حداقل دو مورد از ویژگی های شغلی که می خواهید برایش لوگو طراحی کنید در طرح لوگو نمایان باشد.

منظور از ویژگی ها، المان ها و مشخصات و نشانه های آن محصول یا خدماتی است که شغل مدنظر شما داراست.

اصول طراحی لوگو

به طور مثال اگر قرار است برای یک شغل که محصولش قلاب ماهی گیری است لوگو طراحی کنید، ابتدا باید المان ها و مشخصات اصلی و بارز آن محصول را مشخص کنید.

به طور مثال برای قلاب ماهی گیری چند مشخصه وجود دارد:

۱: قلاب ۲: نخ ۳: گره ۴: خمیدگی

برای طراحی لوگو این کسب وکار، باید حداقل دو مشخصه و ویژگی محصول در عنصر اصلی لوگو بکار برود مثلاً خمیدگی و سر قلاب در طراحی لوگو با فوتوشاپ، کورل یا ایلوستریتور مورداستفاده قرار بگیرد.

به طوری که وقتی لوگو طراحی شده را به چند نفر نشان دهید، دست کم ۵۰ درصد آنها متوجه شوند این لوگو برای چه شغلی طراحی شده است و بتوان حدس زد که لوگو طراحی شده مربوط به چه شغل، محصول و یا خدماتی است.

و فرمول ۵ در آموزش طراحی لوگو به این معنی است که، حداقل باید پنج ساعت تفکر برای هر طراحی وقت گذاشته شود یعنی حداقل پنج ساعت تفکر منظم و ممتد برای طراحی یک لوگو لازم است.

البته صرفاً تفکر کردن در اینجا منظور ما نیست!

منظور، تفکر همراه با تلاش و مکتوب است که به نتیجه می رسد. یعنی حداقل پنج ساعت فکر و ایده پردازی مکتوب که ما را به نتیجه دلخواه برساند.

و آن قدر ایده بدهید و اتود بزنید تا هم بتوانید اتودهای بیشتری به کارفرما برای انتخاب ارائه دهید و هم به نتایج دلخواه دست پیدا کنید.

و صرفاً فکر کردن ما را به نتایج خاصی نمی رساند و فقط وقت و انرژی ما را می گیرد و فراموش می شود و ایده های پراکنده جای یکدیگر را پر می کنند فکر و ایده باید روی کاغذ پیاده شود تا ثمربخش باشد.

و عدد ۱۰ در این فرمول آموزش طراحی لوگو به این معنا است که، شما هنگام فکر کردن و ایده پردازی برای طراحی یک لوگو دست کم باید ده اتود برای آن طرح روی کاغذ بزنید و این حالت در کمترین تعداد اتود برای انتخاب کارفرما برای هر لوگو است.
ابتدا باید ایده ذهنی خود را روی کاغذ اجرا کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

اگر شما از فرمول ۲، ۵، ۱۰ برای آموزش طراحی لوگو استفاده کنید، در اکثر موارد شما یک لوگو خوب و ارزشمند توانسته اید خلق کنید و هرچه تلاش بیشتری کنید در این زمینه حرفه ای تر عمل خواهید کرد.

و این موضوع را در این آموزش طراحی لوگو بگویم که شما برای لوگویی که از روی تفکر دانش و تلاش و علم طراحی لوگو با فوتوشاپ، کورل یا ایلوستریتور خود خلق می کنید می توانید پول خوبی هم دریافت کنید.

طراحی لوگو با فوتوشاپ، کورل یا ایلوستریتور کار تخصصی و پیچیده ایست اما درعین حال یکی از پول سازترین رشته های طراحی است و شما هرچقدر که بیشتر تلاش کنید با اعتمادبه نفس بیشتر کار می کنید و قطعاً ثروت بیشتری هم به دست خواهید آورد.

یک لوگو دیزاینر باهوش از همان ابتدا به سراغ نرم افزار نمی رود!

طراحی انواع لوگو

زمانی که صحبت از تنوع و انتخاب نوع لوگوها می شود با انواع تفاوت های ظاهری لوگوها مواجه می شویم که هرکدام قابلیت و مزیت خاص خودش را دارد.

و انتخاب نوع لوگو مناسب برای یک کسب وکار وظیفهٔ دیزاینر است. و هنر و خلاقیت دیزاینر را می طلبد که بر اساس تحقیقات در مورد کسب وکار موردنظر و علم و دانایی طراحی لوگو خود بهترین و مناسب ترین نوع لوگو را برای آن کسب وکار برگزیند.

همهٔ انواع لوگوها را می توان در زیرشاخه از سه دسته بندی کلی جای داد. لوگوها به طور کل به سه دسته تقسیم می شوند لوگو نوشتاری و لوگو تصویری و لوگو ترکیبی که ما در این آموزش طراحی لوگو به توضیح و بررسی دو دسته از انواع لوگوها می پردازیم.

بر اساس تجربیاتی که طی سال ها کسب کردم در ایران افراد بیشتر خواهان لوگو نوشتاری هستند و حتی اگر لوگو تصویری را انتخاب کنند ترجیح می دهند نوشته و نام برندشان هم در لوگو گنجانده شود که به این دسته لوگوها لوگوهای ترکیبی هم گفته می شود.
و این یک خبر خوب برای دیزاینر های ایرانی است به این دلیل که بحث خط و خطاطی و نوشتار در ایران از قدمت و تنوع بسیار بالایی برخوردار است و ایرانیان سال هاست که روی موضوع نوشتار و خط کارکرده اند و دست آورد های بسیار زیبا و متنوعی برجای گذاشته اند
که این تنوع و قدمت کار دیزاینر های ایرانی را در طراحی لوگو تایپ های فارسی بسیار ساده کرده است.

ما از جانب اجداد خود هزاران سال تجربه در زمینه خطوط فارسی داریم.

چقدر از آن تجربیات را در طراحی لوگو نوشتاری استفاده میکنید؟

آموزش ساخت لوگوتایپ

در دستهٔ لوگوهای نوشتاری فارسی دست دیزاینر ها به شدت باز است چون از قدیم اجداد ما بر روی بحث خط و نوشته و تایپوگرافی ثمرات ارزشمندی و زیادی بر جاگذاشته اند و ما تنوع بسیار بالایی از انواع و اقسام حروف فارسی آماده را در اختیارداریم که به راحتی می توان آنها را به یک لوگو نوشتاری خوب تبدیل کنیم.

لوگوهای نوشتاری به چهار دسته تقسیم می شوند که در آموزش طراحی لوگو تخصصی چوگان به نام لوگوهایی که پول سازند به طور کامل به آموزش انواع آنها پرداخته ایم.
در این آموزش طراحی لوگو رایگان به یکی از دستهٔ لوگوهای نوشتاری و انواع آن می پردازیم.

انواع لوگو نوشتاری

همان طور که گفته شد یکی از چهار دستهٔ لوگوهای نوشتاری فارسی دستهٔ لوگوهای سنتی است. دستهٔ لوگوی نوشتاری سنتی خود به تنهایی شامل ۹ بخش می شود. یعنی اگر شما بخواهید نوشته یا حروفی را در این دسته از لوگوهای نوشتاری فارسی طراحی کنید، همان ابتدای ایده پردازی شما ۹ اتود آماده از انواع لوگو سنتی خروجی می گیرید.

این ۹ دسته از بخش لوگو نوشتاری سنتی شامل:

  1. نستعلیق
  2. بنایی
  3. ثلث
  4. معلی
  5. محقق
  6. نسخ
  7. کوفی
  8. ریحان
  9. تعلیق

است.

این ۹ دسته در همان ابتدای اتود زدن و به طور آماده در اختیار ماست که شما حتی با خلاقیت خود و با ترکیب دو یا چند مدل از این دسته می توانید لوگو تایپ های بسیار زیبایی خلق کنید.

و تا بیست الی سی عدد اتود همان ابتدای کار بزنید.

فقط در شروع کار برای ایجاد لوگو نوشتاری (لوگو تایپ) مقدار بسیار زیادی خط طراحی شده فارسی داریم که میتوانید با استفاده از ترکیب این حروف به مقدار زیادی ایده نو و جدید دست پیدا کنید.

طراحی لوگوتایپ در چوگان

به مثال های طراح بالا 👆 لوگو نوشتاری فارسی کلمهٔ مهر توجه کنید همان طور که می بینید تنها با شناخت انواع خطوط فارسی می توان لوگوهای بسیار زیبا و حرفه ای طراحی کرد و حتی با ترکیب چند سبک خط یک طراحی خلاقانه لوگو به وجود آورد.

پس شناخت انواع خطوط فارسی بسیار لازم است برای طراحی. لوگوهای نوشتاری فارسی
هرچه خط ها و انواع سبک های خطوط را بیشتر بشناسید و با آنها آشنا باشید ایده های بیشتر و طرح های بیشتری هم خلق خواهید کرد.

آموزش طراحی لوگو تصویری در چوگان

بحث لوگوهای تصویری بحث پیچیده و متنوعی در انواع فرمول های پیاده سازی است. برای شروع کار شما باید یک آبجکت، نماد یا شیعی را در نظر بگیرید و در فرمول های متنوعی که برای لوگوهای تصویری موجود است پیاده سازی کنید.

با توجه به تنوع اقسام لوگوهای تصویری شما می توانید تصویر و آبجکت موردنظر را در چند سبک با فرمول آماده طراحی کنید و به این صورت چند نمونه کار برای انتخاب سلیقه ای کارفرما در اختیاردارید که می توانید اتودهای خود را به کارفرما نشان دهید و وقتی بنا به سلیقه خودشان یکی از طرح ها انتخاب شد شروع به تغییرات نهایی و پیاده سازی صحیح لوگو کنید.

همان طور که گفتیم به انواع سبک های لوگوهای تصویری در دورهٔ لوگوهایی که پول سازند به طور کامل پرداخته شده است اما در این آموزش طراحی لوگو رایگان ما قصد داریم یک شیوه از پیاده سازی لوگو تصویری را به شما آموزش دهیم.

طراحی لوگو با دست

طی سال هایی که از این روش برای این دسته از لوگوهای تصویری استفاده کرده ام و آموزش هایی هم در سطح وب از این روش مشاهده کردم اما ازآنجایی که هیچ آموزش و نام یا فرمول کامل و مشخصی از این روش نیافتم باکمی تغییرات و ترکیب چند سبک، سبکی را به وجود آوردم و نام این روش پیاده سازی لوگو تصویری را ایمیج پین گذاشتم.

برای پیاده سازی این فرمول ایمیج پین نیاز نیست حتماً نقاشی خوبی داشته باشید و کافی است از المان ها و حالت های تصاویر موردنظر الگوبرداری کنید.

موضوعی که در این سبک حائز اهمیت است این است که طرح ها باید ساده و مینیمال اجرا شوند یعنی خروجی شما یک آبجکت ساده باید طراحی شود.

ساده باشد اما ساده لوحانه نباشد

ساده ای باشد که با همان تفکرات و علم طراحی صورت گرفته باشد.

و نکته مهم اینکه در اتود زدن برای کارفرما دست ودل باز باشید هرچه اتودهای بیشتری بزنید هم کارفرما با رضایت بیشتری انتخاب می کند هم برای پیاده سازی طرح نهایی خودتان بهتر طراحی می کنید و یک رضایت دوطرفه به وجود آورده اید.
فرمول نوشت

در این بخش آموزش طراحی لوگو تصویری به آموزش چهار سبک طراحی می پردازیم.

در بحث لوگوهای تصویری به خاطر پیچیدگی و سبک های مختلف و برای بهتر درک کردن سبک ها و دسترسی راحت تر و ایده پردازی بهتر یک فرمول را به وجود آوردم و نام این فرمول را که از حروف اول چهار سبک گرفته شده (نوشت) گذاشتم.
و همان طور که گفته شد (ن) از نماد و (و) از واقعی و (ش) از شکل و (ت) از تشبیه گرفته شده که لوگوهای تصویری را به این چهار دسته تقسیم کرده ایم.

  1. نماد
  2. واقعی
  3. شکل
  4. تشبیه

این فرمول برای شناخت و دسته بندی و ایده پردازی لوگوهای تصویری به وجود آمده اما، برای مشخص کردن این بخش بندی و تشخیص دستهٔ لوگوی تصویری باید حتماً کسب وکاری که برایش لوگو طراحی می شود را بشناسید تا بتوانید تشخیص دهید یا طراحی کنید که از کدام دسته از لوگوهای تصویری است.

با دیدن نمونه های لوگو تصویری بیشتر این تشخیص برایتان قابل درک تر خواهد بود.

نماد

دستهٔ اول لوگوهای تصویری (نماد) لوگوهایی هستند که در تصویر از نمادهای معروف و به گونه ای تصاویر نمادین استفاده شده.

تصاویر نمادین به تصاویری میگوییم که همه جا یک ذهنیت مشخص را به بیننده القا می کند. به طور مثال: تصویر کبوتر معروف که نماد صلح است و تصویر نمادین جنسیت مرد و زن و بسیار نمادها و المان هایی که همه جا یک مفهوم مشخص دارند و همهٔ افراد این نمادها را با همان مفهوم خاص خودشان می شناسند.

وقتی در آموزش طراحی لوگو تصویری از یک نماد مشخص جهانی استفاده شود، این لوگو جزو دستهٔ نماد لوگوهای تصویری قرار می گیرد و چون این نمادها جهانی هستند بیشتر برای طراحی لوگوهای بین المللی از این دسته استفاده می کنیم که لوگو ما در همهٔ کشورها قابل درک و فهم باشد.

دستهٔ دوم لوگوهای تصویری دستهٔ لوگوهای واقعی هستند لوگوهای واقعی همان طور که از نامش مشخص است واقعیت موضوع کسب وکار را بیان می کنند. به طور مثال: طراحی لوگو با فوتوشاپ، کورل یا ایلوستریتور برای یک پرنده فروشی، از تصویر پرنده یا

برای لوگو یک کتاب فروشی، از تصویر کتاب یا برای لوگو یک نمایشگاه اتومبیل، از تصویر اتومبیل در لوگو استفاده می کنیم.

در این آموزش طراحی لوگو این موارد جزو دستهٔ واقعی قرار می گیرند که تصویر واقعی محصول یا خدمات کسب وکار موردنظر را به نمایش می گذارد.

همان طور که گفتیم حتماً باید کسب وکاری که برایش لوگو طراحی می شود را بشناسید تا بتوانید نوع دسته بندی اش را مشخص کنید.

به طور مثال لوگوی یک پرنده، می تواند در دستهٔ واقعی برای یک پرنده فروشی طراحی شود، هم می تواند در دستهٔ تشبیه صدای پرنده برای شبکهٔ اجتماعی توییتر طراحی شده باشد، هم می تواند در دستهٔ نماد برای کسب وکاری که می خواهد نماد صلح را القا کند طراحی شود.

پس شناخت محصول یا خدمات کسب وکار موردنظر برای طراحی و دسته بندی لوگوهای تصویری تأثیر بسزایی دارد.

طراحی لوگو با کورل

شکل

  1. در آموزش طراحی لوگو تصویری دستهٔ سوم (شکل) لوگوهایی قرار می گیرند که در آنها از اشکال هندسی استفاده شده باشد و این دسته از لوگوهای تصویری محبوبیت خاصی بین افراد دارد.
  2. یک لوگو خوب و استاندارد که از ترکیب اشکال هندسی و با اصول طراحی لوگو و آرم پیاده سازی شده باشد، می تواند تأثیر بسیار خوبی در ذهن بیننده بگذارد و بتواند به خوبی در ذهن ماندگار شود.
  3. اما هر شکل هندسی یا ترکیب اشکال با یکدیگر به طور تصادفی را نمی توان یک لوگو خوب معرفی کرد.
  4. اشکال هندسی در طراحی لوگو با دست باید حساب شده و اصولی بکار بروند و بر اساس ارزش ها و اهداف کسب وکار طراحی شوند.

به طور مثال طراحی لوگو با فوتوشاپ، کورل یا ایلوستریتور برای شرکتی که می خواهید مشارکت، وحدت یا استقامت و ثبات را در لوگویش به بیننده القا کنید، باید از اشکال دایره و بیضی یا حلقه استفاده شود. یا مثلاً برای طراحی لوگو شرکتی که خدماتش با علم مرتبط است، یا برای القای حس قدرت، از اشکال مثلث استفاده شود.

برای طراحی چنین لوگوهایی باید شما علم روانشناسی اشکال هندسی را بدانید تا بتوانید لوگو را با اصول طراحی و آرم حرفه ای و مفهومی خلق کنید.

و همین طور رنگ ها هم تأثیر بسیار زیادی در مفهوم اشکال هندسی می گذارند که باید به آنها هم توجه شود.

طراحی لوگو با ایلوستریتور

تشبیه

در دستهٔ چهارم لوگوهای تصویری، یا همان تشبیه یعنی در لوگو، تصویری را به مفهومی تشبیه کنید. این مورد در تصاویر حیوانات برای تشبیه بسیار مورداستفاده قرار می گیرد.

به طور مثال:

تصویر اسب که به سرعت تشبیه می شود، یا تصویر عقاب که به تیزبینی تشبیه می شود، و یا تصویر شیر که به قدرت تشبیه می شود.

در این دستهٔ لوگو می توان لوگوهای تصویری مفهومی و حرفه ای خلق کرد و منظور و مفهوم و اهداف و خدمات کسب وکار را در قالب تصویری آشنا به بیننده القا کرد و استفاده از تصاویر برای تشبیه باید با علم و آشنایی کامل به کار گرفته شود تا مفهوم را به درستی به ذهن مخاطب انتقال دهد.

بهترین طراحی لوگو در چوگان

طراحی لوگو در چوگان یکی از مهمترین خدماتی است که در برندسازی کسب و کار تاثیرگذار است. لوگو در شناخت برند و کسب و کار اهمیت زیادی دارد.

اولین نشانه ای که افراد از کسب و کار شما میبینند لوگو شماست. لوگو معرف کسب و کار است و در یک نگاه می تواند کاربر را جذب و به مشتری بالقوه تبدیل کند. طراحی لوگو کسب و کار شما باید بگونه ای باشد که بتواند ارتباط موثری با مشتری و بیننده برقرار کند.

طراحی لوگو پروسه ای مهم و پر اهمیت است که باید با دقت و زمان کافی به آن پرداخت .


تاریخ انتشار:12/20/2024 12:00:00 AM